Kørsel til genoptræning og aktiviteter

I særlige tilfælde kan du blive kørt til genoptræning og aktiviteter.

Hvis du har en genoptræningsplan, skal du som udgangspunkt selv sørge for transport til og fra genoptræningsstedet.

Du kan dog blive kørt, hvis:

• Du bor mere end 50 km fra genoptræningsstedet.
    • Du er pensionist.
    • Du grundet dit helbred ikke er i stand til at køre selv eller tage med offentlige transportmidler.

Reglerne gælder kun, hvis du er henvist efter et ophold på sygehus.

Kontakt os, hvis du har spørgsmål til ovenstående eller har brug for flere oplysninger.

Hvis du træner i en anden kommune

Hvis du har valgt at gå til genoptræning i en anden kommune, kan du få kørselsgodtgørelse, der svarer til det, du eventuelt ville være berettiget til, hvis du trænede hos os.

Du skal selv sørge for kørsel til dit forløb.

Du skal som udgangspunkt selv sørge for kørsel til træning.

Hvis du er pensionist, ikke kan benytte offentlig transport og ikke selv kan skaffe kørsel til træning, kan vi bevilge dig kørsel til træning med fælles transportordning.

Der er en egenbetaling på kørsel, som årligt reguleres af kommunalbestyrelsen. Egenbetalingen trækkes automatisk i din pension.

Du skal som udgangspunkt selv sørge for kørsel til træning.

Der er mulighed for kørsel til aktiviteter. Kontakt de lokale aktivitetsmedarbejdere og hør nærmere.

Klik her for at se kontaktoplysningerne på de enkelte plejecentre.

Center for Sundhed & Omsorg

Guldborgsund Genoptræning