Gå til hovedindhold

Borgerportalen - Social- & Sundhedsportal

Borgerportalen giver dig mulighed for at læse, hvad social- og sundhedsfaglige medarbejdere i Guldborgsund Kommune skriver i din journal.

Indhold

    Tirsdag den 4. februar går Guldborgsund Kommune i luften med en ny og forbedret borgerportal (Social- & Sundhedsportal). Borgerportalen har fået et nyt design og et løft i indhold og login.

    Find Borgerportalen - Social- og Sundhedsportal ved at logge dig på med MitID via linket hér (nyt vindue).

    På Borgerportalen - Social- og Sundhedsportal kan borgere med en sag på social- og sundhedsområdet se:

    • Personoplysninger
    • Ansøgninger
    • Bevillinger
    • Afgørelser
    • Breve
    • Notater
    • Kalenderaftaler
    • Tilstande
    • VUM handlingsanvisninger (voksenudredningsmetoden)

    Sådan ansøger du som pårørende om fuldmagt

    1. Klik på følgende link til at åbne Borgerportalen: Åbn Borgerportalen (nyt vindue).
    2. Vælg "Log ind Pårørende", og log på med dit eget MitID.
    3. Nu skal du trykke på knappen "Ansøg om fuldmagt", hvorefter du viderestilles til Digitaliseringsstyrelsens hjemmeside, hvor du anmoder om fuldmagt. Bemærk, at feltet, som du skal krydse af, hedder "Giv fuldmagt til kommunens social- og sundhedsportal".

    Guldborgsund Kommune har ikke mulighed for at hjælpe med tekniske spørgsmål.

    Hvis du ikke er digital

    Hvis du som borger ikke er digital, men ønsker, at dine pårørende skal kunne se dine journaler osv., så kan der laves digital fuldmagt på papir i Borgerservice.

    I Borgerservice er der tidsbestilling, og det er derfor vigtigt, at du ringer og aftaler en tid på telefon 54 73 11 54. Her kan vi vejlede dig i, hvordan dine pårørende kan få fuldmagt, og det er også her, vi kan booke dig en tid.