Sundhed
Sygdom
Demens

Kursus for pårørende til mennesker med demens

Guldborgsund Kommune tilbyder et kursusforløb for pårørende til borgere med demenssygdomme, som både giver viden om demens og konkrete redskaber, der kan lette samværet i dagligdagen.

Når et menneske får en demenssygdom forandrer det dagligdagen, både for den der er syg og for den nære familie og venner.

Mange pårørende yder en stor indsats som omsorgsgivere, men det kan være svært, især hvis man føler, at man mangler viden, eller at man står alene med alt det, der skal gøres.

Derfor tilbyder Guldborgsund Kommune et kursusforløb for pårørende til borgere med demenssygdomme, som både giver viden om demens og konkrete redskaber, der kan lette samværet i dagligdagen. Der vil også være mulighed for at danne netværksgrupper med andre pårørende, hvor I kan støtte hinanden.

Kurset består af fire kursusaftener med forskelligt relevant indhold.

Du kan finde mere information om kurset på denne side, når datoen for opstart af det næste kursus offentliggøres.

Center for Sundhed & Omsorg

Demensområdet