Nykøbing Falster styrker detailhandlen

Nyt partnerskab samler Nykøbing Falster til én stor attraktiv handelsby og sætter fokus på de mange kvaliteter byen har og med fælles markedsføring og events, der kan styrke handelslivet. Målet er at Nykøbing skal være den foretrukne handelsby på Lolland-Falster og Sydsjælland. Partnerskabet består af Vores Nykøbing, Guldborgsund Centeret, Business Lolland-Falster og Guldborgsund Kommune.

20. nov 2019

Indhold

    ”Én af byrådets indsatser er, at styrke Nykøbing Falster som stærk hovedby. Det har stor betydning for vores borgere og andre gæster i byen. Vi ønsker en levende by med et stort udvalg og det synes jeg vi har her hos os. Med partnerskabet styrker vi detailhandlen og det håber vi giver gevinst både for de handlende og for byens butikker” udtaler borgmester John Brædder.

    Det er den helt rigtige vej at gå fortæller Torsten Bo Jørgensen, som er én af Danmarks førende eksperter i kommunernes strategiske arbejde med at skabe levende bymidter. ”Hvis handelslivet i en by skal være et reelt alternativ til at sidde hjemme i den varme stue og handle på nettet, så er partnerskaber og en dedikeret Citymanager vejen frem. I har allerede en Citymanager og nu får I et styrket og bredt partnerskab, der arbejder sammen om at styrke handelslivet. Det er jeg sikker på vil give gode resultater.”

    Første trin i samarbejdet er en markedsføringskampagne, hvor en fælles visuel identitet skal brande byen som en helhed og give overblik over byens mange muligheder. Kampagnen vil foregå online og som tv-reklamer. Samtidig vil partnerne skabe flere fælles events i både bymidten og Guldborgsund Centeret.

    ”Vi kan gøre meget mere når vi løfter opgaverne i flok og arbejder mod de samme mål. Jeg glæder mig meget til for alvor at komme i gang med samarbejdet og få sat spot på alt det byen byder på. Vores by har gode handelsmuligheder på hver side af Guldborgsund og med det nye partnerskab kan vi opnå gode synergier, som både vil komme butiksejerne og de handlende til gavn” siger Flemming Fenger, som ejer en del af Guldborgsund Centeret.

    I Nykøbing Falster kan kunderne besøge mere end 120 butikker og der er mulighed for at få forfriskninger under shoppeturen på et af byens mange restauranter eller cafeer. Derudover byder byen på forskellige kulturelle oplevelser, som kan gøre et besøg i byen endnu mere attraktiv.

    ”Når du handler i fysiske butikker kan du mærke på varerne, prøve dem og få personlig vejledning og det giver en hel anden oplevelse, end at sidde derhjemme ved computeren. Derudover laver vi også mange arrangementer, der skal være med til at gøre shoppeturen endnu hyggeligere” fortæller formand for Vores Nykøbing Jan Koch, der ser frem til at styrke handelslivet i Nykøbing endnu mere ”nu skal vi bare have de sidste butikker med, så vi alle støtter op om de gode initiativer” lyder opfordringen fra formanden.

    Partnerskabet blev præsenteret på et pressemøde i dag og starter op med tv-reklamer på mandag.

    For yderligere information kontakt:

    Borgmester John Brædder på tlf.: 2518 0390
    Bystrategisk rådgiver Torsten Bo Jørgensen på tlf.: 4160 4028
    Ejer Flemming Holberg Fenger på tlf.: 3877 7080
    Formand for Vores Nykøbing Jan Koch på tlf.: 2085 6002
    Forretningschef i Business LF Thomas Rasmussen på tlf.: 4011 4185