Vil du være kontorelev hos os?

Hvis du har lyst til at blive elev i Guldborgsund Kommune, skal du læse videre her.

Udnyt dit potentiale

Med en udsigt som kontorelev i Guldborgsund Kommune går du to spændende og udviklende år i møde. Du kommer til at tilbringe tid i 1-2 centre, hvor du bliver en del af et dynamisk miljø. Hverdagen byder på masser af forskellige opgaver og faglige udfordringer. Det er med til at gøre dig til den bedste kontorassistent. Mange af vores kontorelever er blevet fastansat i kommunen efter deres forløb hos os. Det er også muligt at søge job inden for andre offentlige instanser eller i det private.

Er du vores kommende kontorelev?

Vi ansætter nye kontorelever i starten af året, så hold øje med vores jobsite (nyt vindue). Eller klik her og skriv dig op i vores karrierecenter (nyt vindue).

Flere informationer

Vi forventer at

• du er nysgerrig efter at lære, nye opgaver og møde nye kollegaer. Du skal også være med på, at rutiner er en stor del af arbejdsdagen.

• du er selvstændig og initiativrig– men især, både kan og vil du være god til teamwork. Det er også vigtigt for os, at du hurtigt kan vænne dig til nye arbejdsdage. Vi er en organisation, der ikke står stille.

For at starte som kontorelev hos os, har du eller forventer du at bestå en af følgende uddannelser: EUX, EUS, eller HHX. Alternativt HG-kontor med speciale offentlig administration. Og det er selvfølgelig vigtigt, at du har lyst til et administrativt job.

Når du starter hos os får du en uddannelsesplan og en oplæringsansvarlig for hvert praktikområde. Desuden vil du indgå i et fællesskab med de andre kontorelever.

Du vil få gode muligheder for personlig og faglig udvikling. Samtidig vil vi være med til at skabe en dynamisk hverdag, hvor du får indflydelse på eget arbejde. Vi tilbyder gode arbejdsforhold med en rigtig rar omgangstone. Du vil opleve en spændende og meget afvekslende uddannelse, som du selv er med til at præge.

I Guldborgsund Kommune er alle velkomne, uanset alder, køn, nationalitet og religion. Vi ser mangfoldighed som en styrke. Vi værdsætter, at hver medarbejder bidrager med sin særlige baggrund, personlighed og evner.

Ansættelsesvilkår

Vi har 37 timers arbejdsuge inklusive frokost.
    Du aflønnes efter overenskomsten mellem KL og HK/Kommunal med en startløn på ca. 14.979 kr. pr. måned (under 25 år) og ca. 22.770 kr. pr. måned (over 25 år).

Uddannelsen tager 2 år og veksler mellem praktik på kommunen og skoleforløb på ZBC i Vordingborg og/eller Næstved. Dit skoleforløb svarer til ca. 15 uger som også dækker studietur og fagprøve.

Klik her for at læse mere om skoleforløbene på ZBC's hjemmeside (nyt vindue).

Kontoruddannelsen favner arbejdsområder indenfor mange områder. Blandt andet kommunikation og formidling, lovgivning og myndighedsudøvelse. Desuden politisk styring og økonomi, innovation, kvalitet og samarbejde. Dit uddannelsesforløb bliver tilrettelagt af de oplæringsansvarlige i de forskellige afdelinger. Det betyder du får en alsidig og grundig oplæring som kontorelev.