Gå til hovedindhold

Aktuelle udbud

Oversigt over aktuelle udbud.

Indhold

    Fællesudbud Sjælland (FUS) inviterer hermed interesserede tilbudsgivere til at ansøge om at blive prækvalificeret til at byde på FUS's udbud af "Rammeaftale om levering af tolkeydelser".
    FUS er et indkøbsfællesskab bestående af 16 kommuner, der i samarbejde gennemfører fælles udbud og skaber fælles rammer for indkøb. FUS-samarbejdet repræsenterer i alt ca. 761.000 borgere.

    Formålet med udbuddet er at indgå en Rammeaftale med to Leverandører, der i en kaskademodel kan sikre levering af professionelle tolkeydelser, hvor bestilte tolke tolker til aftalt tid, har en professionel adfærd og er kompetente til at tolke fra og til såvel det tolkede sprog som dansk.
    Fællesudbud Sjælland har især behov for tolkeydelser ved samtaler mv. inden for følgende områder:

    • Beskæftigelse
    • Integration
    • Undervisning
    • Social- og sundhedsområdet
    • Børne- og ungeområdet
    • Familieområdet
    • Dagtilbud og skoler
    • Borgerservice
    • Vielser

    Under samtaler med tolkning kan formidling og forklaring af lovgivning indgå, hvorfor kendskab til diverse fagtermer inden for især ovennævnte områder er nødvendig.
    Tolke skal endvidere kunne forholde sig til opgaven, såfremt der indgår konfliktfyldte eller sårbare emner i nogle samtaler,.
    Ordregiver skal kunne bestille tolkning gennemført som:

    • Telefontolkning
    • Videotolkning
    • Fremmødetolkning
    • Skriftlig oversættelse af mindre opgaver
    • Telefonbesked og SMS

    Skriftlige oversættelser, hvor Ordregiver vurderer, at der er behov for særlige faglige kompetencer til oversættelse af for eksempel juridiske/markedsføringsmæssige større materialer eller fagspecifikke materialer, er ikke omfattet af nærværende udbud.

    Ordregiver gør opmærksom på, at udbuddet ikke omfatter tegnsprogstolkning.

    Udbuddet gennemføres som udbud med forhandling, og Fællesudbud Sjælland vil prækvalificere tre ansøgere til at give tilbud.
    Potentielle tilbudsgivere skal derfor som første led i processen ansøge om prækvalifikation.

    Frist for afgivelse af ansøgning om prækvalifikation er tirsdag den 6. maj 2025 kl. 10.00.

    Udbudsbekendtførelsen kan ses på TED (Tender Electronic Daily) hvor der også er link til udbudsmaterialet.
    https://ted.europa.eu/da/notice/-/detail/228540-2025

    Guldborgsund Kommune udbyder én samlet Kontrakt om levering og drift af digital løsning til håndtering af faciliteter og tilskud.

    Formålet med udbuddet er at indgå en Kontrakt om en ny digital og fuldt funktionsdygtig løsning til håndtering af kommunens foreninger, tilskudshåndtering, samt booking og håndtering af kommunens faciliteter.

    Guldborgsund Kommune vil med den nye løsning sikre, at de primære brugere, som er foreningerne i kommunen, kun har én indgang ind til kommunen ift. kommunikation med kommunen om tilskud og faciliteter.

    Samtidig vil Guldborgsund Kommune sikre, at løsningen er nem og intuitiv at anvende for brugerne, også for ældre borgere, som udgør en stor andel af brugerne.

    Med en ny løsning vil Guldborgsund Kommune gøre det mere enkelt for brugerne at ansøge om tilskud jf. Folkeoplysningsloven, samt ansøge om brug af kommunens faciliteter.

    Løsningen skal samtidig være med til at gøre sagsbehandlingen mere enkel for kommunens administrative medarbejdere, f.eks. via integrationer til kommunens økonomisystem.

    Derudover skal løsningen også omfatte, at kommunale medarbejdere kan booke faciliteter via Outlook.

    Løsningen skal desuden kunne håndtere arrangementer med tilmelding, f.eks. når kommunen indbyder til temamøder, eller der udbydes aktiviteter til Aktiv Sommer for kommunens børn.

    En ny løsning skal samle og styre alle kommunens faciliteter i ét system, så både intern og ekstern registrering er samlet ét sted. Det skal danne grundlag for at udarbejde statistik på hvornår og til hvad forskellige faciliteter anvendes.

    Udbuddet gennemføres som udbud med forhandling, og Guldborgsund Kommune vil prækvalificere tre ansøgere til at give tilbud.

    Potentielle tilbudsgivere skal derfor som første led i processen ansøge om prækvalifikation .

    Frist for afgivelse af ansøgning om prækvalifikation er mandag den 12. maj 2025 kl. 10.00.

    Udbudsbekendtgørelsen kan ses på TED (Tenders Electronic Daily) https://ted.europa.eu/da/notice/-/detail/232471-2025 hvor der også er link til udbudsmaterialet.

    Guldborgsund Kommune tilvejebringer det frie leverandørvalg for hjemmehjælpsmodtagere på fritvalgsområdet via Godkendelsesmodellen. Det betyder at alle private firmaer, der opfylder Guldborgsund Kommunes godkendelseskriterier kan blive godkendt som leverandør.

    Guldborgsund Kommune behandler ansøgninger 4 gange årligt med følgende frister:

    1. marts
    1. juni
    1. september
    1. december

    Al materiale i forbindelse med ansøgning om godkendelse findes i nedenstående links:

    Ansøgningsskema om godkendelse af leverandør på fritvalgsområdet (nyt vindue)

    Vejledning og Godkendelseskriterier

    Kravspecifikationer Personlig pleje og Praktisk hjælp

    Kravspecifikationer Praktisk hjælp

    Beklædning og Hygiejne - bilag

    KMD Nexus - bilag

    Kontrakt udkast

    Databehandleraftale